Första dagen utan kryckor

är det idag, men jag måste erkänna att det är svårt att gå, så jag kommer att ta med kryckorna till Stockholm iallafall. Nu är det ca en månad tills jag kan rida, det känns overkligt på något sätt. Jag undrar hur det kommer kännas första gången jag hoppar, eftersom jag hela tiden ser och känner olyckan i mitt huvud, jag återupplever det om och om igen. Skulle jag rida an mot ett hinder så skulle jag vara övertygad om att vi skulle gå omkull, så känns det just nu iallafall. Men jag är inte den som ger mig så jag ska nog komma över det.

Kommentarer
Postat av: malin

sv: min kompis björn säljer också såna sadlar



http://bjornsvensson-hast.se/page12.php

2010-12-09 @ 12:00:57
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Gud var härligt att snart kunna rida igen! Förstår precis hur du känner gällande komma tillbaka och rida snart. Skadade mig oxå allvarligt när jag ramlade av hästen men tack vare att ja pluggar idrottspsykologi så kunde jag "analysera mig själv", väldigt effektivt ;) Så ge inte upp ;D Ta kontroll över rädslan! :D

2010-12-09 @ 12:24:52
Postat av: Malin

Jag har precis börjar följa din blogg och undrar vad som har hänt med dig? Låter som en ridolycka?

2010-12-09 @ 12:32:37
Postat av: madde

ta det lungt nu så det blir bra=)

usch ja aldrig kul med ridolyckor, men det kommer du nog över!

2010-12-09 @ 12:44:29
URL: http://maddegshastblogg.blogg.se/
Postat av: paula herre

påminner också mig om när jag gick omkull efter ett hinder, nu var det ett år sedan och jag tänker inte på det så mkt längre!

kan komma upp ibland men det är sällan, men värst vare när jag skulle hoppa nästa gång.

jag hade tur i oturen för jag skrapade endast upp mitt ansikte.

hoppas räddslan inte tar över dig, för ni är grymt fina tsm och jag älskar din blogg!

2010-12-09 @ 12:46:58
URL: http://enligtpaula.blogg.se/
Postat av: Charlotte

ok, motvsarar det smal, normal eller vid bom, vet du det? Jo, jag menar att den ska lätta från hästens rygg bak tidigt, inte ligga rak och trycka så att säga. Min häst har lite problem med öm rygg längre bak, så vill ha en sadel som liknar Dominus eller Amerigo, då de lättar i bak från hästens rygg.

2010-12-09 @ 12:57:01
URL: http://ridersdiary.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ta det lugnt carro!! klart att du kommer kunna hoppa igen. Bygg bara upp ridningen och själförtroendet långsamt. Några psykbryt är helt naturligt, det var det för mig iaf,efter man gråtit en flod blev det bara bättre. För då var jag så arg på mig själv för att jag hade blivit rädd och ville bevisa att jag faktiskt kunnde :)

2010-12-09 @ 13:59:03
Postat av: Caroline

Lisa

åå tack, tror det kommer behövas lite stöd ibörjan, snart kan vi rida ihop:)ska låna erat ridhus i fortsättningen tänkte jag:)

2010-12-09 @ 14:10:17
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Lina

Härligt ju! :) Du kommer fixa ridningen galant. Nice 'n slow

2010-12-09 @ 14:27:55
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Carro

Du ska jobba med mental träning! Jobba in en bild och en känsla där du mår bra och känner dig som en superstar och ta fram den känslan varje gång du märker att du börjar tänka på olyckan.



Du har nog gjort så många språng som är perfekta så det är dom du måste ta fram istället! Se framför dig hur du hoppar perfekt språng efter perfekt språng. Det går att lura hjärnan, du måste bara försätta dig i rätt sinneslag!



Känner du att du inte har bearbetat olyckan ordentligt än måste du ta hjälp av en idrottspsykolog eller liknande!

2010-12-09 @ 17:44:12
Postat av: Cajsa

kan du berätta vad som hänt med dig?

2010-12-09 @ 18:41:45
URL: http://cajsamanda.blogg.se/
Postat av: linda

jag kom inte tillräckligt snabbt upp på hästryggen efter min olycka, och det har satt sina spår, genom att det har tagit lång tid att komma överhändelsen, kämpar fortfarande, men man gör det för kärleken till dessa djur.

Så mitt tips är upp på ryggen så fort du kan, och ha positiva och stöttande människor runt dig.

krya på dig och lycka till

2010-12-09 @ 23:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0