Dags för...

snösulor imorgon då hovslagaren kommer hit. Har försökt att dra ut på det in i det sista jag tänkte att snön kommer nog inte ligga kvar så länge men det verkar det ju som att den ska göra. Min häst har ju vanliga hela sulor på framhovarna så då blir det ju att det får bli en helt annan skoning så därför vill jag helst inte ha snösulor på framhovarna+ att min häst fick en hovböld en gång när hon hade snösulor. Men men nu har jag inget val för min häst får styltor när det är varmare än -8 ute som idag tex.
Red i paddocken idag red mycket serpentiner i trav men det blev ingen galopp för tyckte inte underlaget var tillräckligt bra.





Orianda vill gärna klia sönder alla träns, nästan alla mina pannband har revor på sig:/



Kommentarer
Postat av: Anna

Det är mkt vanligt att hästarna får hovbölder med snösulor. Ett tips är att pilla under kanten som blir inne i hoven med hovkratsen, det kan kila in sej stenar där. Det är just därför hästarna får hovbölder. Hoppas det går bra! Häls Anna

2010-01-04 @ 21:05:03
Postat av: ..

att hästen kliar sig med träns på är väl mest en uppfostrings-sak?? Om den kliar sönder träns och repar alla pannband är det väl bara att säga ett konsekvent nej till att klia sig innan tränset tagits av? Väldigt underligt..

2010-01-05 @ 15:16:56
Postat av: caroline

Anonym:

självklart får hon inte göra det men det är svårt att hindra henne hon är så snabb det räcker att hon kliar en gång så blir det ju en reva på pannbandet. Hon lyssnar inte så bra på tillsägningar eller hon lyssnar men sen gör hon likadant nästa gång...det är ingen lätt häst alltid men snäll är hon:)

2010-01-05 @ 15:44:19
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0