Flippanbettet

Jag fick en fråga om var man kan hitta flippanbettet till ett bra pris. Här finns det till ett mycket bra pris 210 euro www.reitshop24.de
Förövrigt så gillar jag Nathe betten väldigt mycket, har provat flera sorter men fastnade för flippanbettet. Bettet är snällt mot hästens mun om du väljer det bettet med  fleximundel. Dels kan man också variera hävstångsverkan genom att flytta tygeln längre upp eller ner. Jag red tidigare på  ett vanligt rakt gummipelham men en dag blev det för skarpt,detta bett är ett perfekt mellanting om du har en stark men lite känslig häst som lätt krullar ihop sig  och inte vågar ta stöd på ett skarpare bett. Vad som också är bra är att det inte  är någon kindkedja på bettet utan  en nylonrem istället, vissa hästar som min tex klarar inte av kedja  även om du sätter dit ludd,eller kindkedjetunnel.




Kommentarer
Postat av: Anonym

vart kan man hitta denna jackan billigast? Equiline Donna. Men även den blå och röda. http://carlssonpataket.blogg.se/2010/may/equiline-donna.html#comment

2010-07-25 @ 20:11:41
Postat av: Hästis

Hej, vilken bredd ska man ha på Flippan bettet? Ska man ha samma som på vanligt ledat bett, eller? Min häst har 12,5 cm på vanligt tredelat tränsbett.

2010-07-25 @ 20:40:40
Postat av: Anonym

Man kan sätta dit en sporrem ist på bett med kedjor :)

2010-07-25 @ 22:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0