Frågor

Hej!
Har en liten fundering som jag lagt märke till. Ser på väldigt många (nästan alla) bilder att du rider på skarp bett. Hur kommer det sig?
Mvh Ida
Svar: I hoppningen rider jag med ett Flippanbett vilket är ett väldigt snällt hävstångsbett betydligt mildare än tex Pelhamstång. Jag rider med det därför att det är det enda hävstångsbett som min häst trivs på och då har jag provat många, hon klarar absolut inte av bett som har kindkedja tex. Det funkar inte att rida på ett vanligt tränsbett i hoppningen då hon blir stark och jag föredrar att inte ha någon dragkamp utan istället rida med mjuka händer, hon har blivit betydligt bättre med all lydnadsträning jag gjort. I markarbetet rider jag på ett femdelat Mylerbett med tygelhakar, inget skarpt bett enligt mig men det ger inte lika mycket tryck på tungan som tex ett tredelat vanligt bett därför rider jag på detta. Jag tycker med andra ord inte att jag rider på några skarpa bett men det beror ju på vad man är van vid, någon kanske alltid rider med tex ett Nova bett då kan jag förstå om min betsling uppfattas som skarp:)

Hej! Måste bara säga att din blogg är jätte bra, Jag hoppas verkligen att du når din dröm med ridsportbutiken o web shopen, du förtjänar det!
Tänkte höra med dig om du vet om man får tävla med flagga på Antares förbygeln (tänkte köpa en och tyckte att Usa s flagga var rätt fin, men det är ju ingen ide om man inte får tävla med den) :)
Svar: Tack så mycket, du får tävla med flagga tror inte det spelar någon roll om det är ett annat land men jag är inte helt hundra på det.

Hej! Eftersom du har grym koll på var man köper utrustning bäst/billigast så undrar om du vet var jag kan köpa Charles Owen Wellington Proffessional billigast?
Svar: Kolla här www.tackdirect.co.uk

Hej! Lite nyfiken på när du planerat att komma igång med din webbshop?
Jag funderar på att köpa en charls owen wellington ridhjälm, jag har hittat en bra sida på nätet. Men undrar lite om du vet något om passformen? Jag har rätt smalt ansikte och de flesta hjälmar ser roliga ut på mig ;) Eller om du kanske till och med vet någon ridhjälm som passar till ett smalare ansikte?
Tack för en bra blogg :)
Svar: Tack, jag håller på med designen av webbshopen och eftersom jag inte gör den själv utan har fått hjälp med detta så kan jag inte svara exakt men iallafall innan sommaren är slut:)Antar att du menar att ridhjälmen lätt ser stor ut på dig? Isåfall skulle jag köpt en GPA om jag var du för dom är väldigt nätta och det ser inte ut som att man rider omkring med en svamp på huvudet:p

Hej. :) Du som är så dukitg angående utrustning och sådant, så har jag en fråga. Vet du vart man kan få tag på Schockemöhle Sports sadlarna? Dressyr och hopp? Jag har letat men hittar bara Barnsby Scockemöhle, och det är inte den jag menar... :/
Tacki förhand! :D
Svar: De finns på www.schockemoehle.net

Hej!
Jag har länge tittat på Veredus Grand Prixskydden och funderat över om jag ska köpa ett par. Och när jag såg at tMatila - showjumper.blogg.se rekommenderade dem så tänkte jag höra med dig vart man billigast kan köpa dem. Om man kan köpa dem till ett lika billigt set pris som Carbon gel. tacksam för svar. :)
Svar: De finns här för 141,50+120 euro  www.horse-planet.fr även här är det rätt bra pris www.amirashop.co.uk tänkt bara på att kolla priserna med VAT.

hur mycket kostade din hästlastbil då? :o
Svar: Strax över 300 000 kr.

hej :D
kan du hjälpa mig att hitta vart man kan köpa det rosa pessoa schabraket? :)Det som är hel rosa med blå ränder på typ? :)
Taksam för svar!
Svar: Menar du det här? Isåfall finns det här: www.hosenfeld-reitsport.de

Kommentarer
Postat av: Julia

Vet du vad pessoa läderskydd med fårskinn kostar båe fram och bak tillsammans? :)

2010-07-13 @ 22:14:03
Postat av: Sara Hjelm

sv; :) Den vanliga, speed air, svart med silver då menar jag haha :) Dock tråkigt att ingen hästaffär i närheten här har den hjälmen så det finns ingenstans att prova den:/Känner ingen som har den heller haha. Har storlek 56 på JW ridhjälmen iaf, men vet inte om de skiljer sig i storlekarna:/

2010-07-13 @ 22:52:34
URL: http://hastbloggeen.blogg.se/
Postat av: Emeli

Angående det första så får man ju även tänka på att hästen är stor, och du är ju inte speciellt stor i jämförelse, och har alltså inte så mycket att sitta tillbaka med, och hellre att man har ett lite skarpare bett så att man har kontroll, än att man har en häst som drar i väg.



Har du gjort något inlägg om dina träns och mer utförligt om dina bett förresten?

2010-07-14 @ 00:18:32
URL: http://solitarymoment.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag undrar lite om equi-treken. Vi har funderat på en sådan men vet inte riktigt vad priset skulle sluta på. Vad ingår i din ( typ AC, lackning osv ) och hur mycket fick du betala för den? Mvh

2010-07-14 @ 15:00:05
Postat av: Anonym

Hej!Först vill jag bara säga att du har en superbra blogg och du passar jättebra i brunt hår, gillar det bättre än det blonda hihi

Iaf, undrar vart man kan få tag på Charles Owen Classic/JW hjälm billigast? :)

2010-07-14 @ 15:18:18
Postat av: Anonym

Hejsan! Hur är dina marinblåa whitaker byxor i passformen? Sitter de bra? Stora i storleken? Hög midja?



Sen undrar jag vart man kan få tag på lamicell transformer hjälmen billigast? :)

tacksam för svar! :)

2010-07-14 @ 15:47:11
URL: http://lolamarie.blogg.se/
Postat av: Henrietta

Hej! Du verkar ha koll på det mesta, så hoppas du har koll på ridstövlar också..

Jag letar efter ett par bruna stövlar, och har sett några snygga av märket Antares eller Ariat.. problemet är att jag inte hittar bilder eller hemsida, vet du om dessa två märken tillverkar stövlar, och isf vart man kan hitta dem, båda via internetshop och kanske butik i sverige?

Tack på förhand! :)

2010-07-15 @ 01:56:18
URL: http://rynkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0