Biolight

Igår var sadelutprovaren här. Precis som jag trodde har sadeln blivit alldeles för smal! Nu är det bomvidd 34 på den men den kommer att behöva värmas om till minst 36 eller 37! Stor skillnad alltså. Detta ska göras imorgon då jag ska åka till Svensk Ridsport och lämna in den där. Passade även på att unna Orianda både massage och behandling med Biolight. Har ingen tidigare erfarenhet av Biolight men det ska tydligen vara bra på massor av olika sätt, bra hjälpmedel vid massage tydligen. Såhär står det om Biolight:
Syftet med att behandla med Biolight är inte att ersätta andra framgångsrika behandlingsmetoder. Bäst resultat får man genom att använda Biolight som ett komplement till andra metoder. Den elektromagnetiska strålningen är vid de aktuella våglängderna (färgerna) helt ofarlig och stör inga andra läkningsprocesser men ger ofta ett välbehövligt extra tillskott av energi (=snabbare läkning).

Vad har du för erfarenheter av Biolight? Är det så bra som det verkar?
Orianda och massören igår:




Kommentarer
Postat av: MLI - FRÅGESTUND I BLOGGEN FÖR DIG SOM GILLAR HÄSTAR!

aldrig hört:P

2010-03-16 @ 21:03:31
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/
Postat av: Louise - Från flygplan till hästryggen

Har provat på mig själv under hela helgen i Göteborg då de ställde ut. Jag märkte ingen skillnad i min fot, det hände ingeting. Jag är skeptisk, men hjälper det så är det ju strålande! Om inte annat så gör man det i ett gott syfte!

2010-03-16 @ 22:37:38
URL: http://formone.blogg.se/
Postat av: Maja

Min häst fullkomligt äääälskar all slags alternativbehandling, haha!

Jag vet inte riktigt varför, men hon tycker att det är så himla skönt och ger alla olika slags responser på dem. Vi har provat laser och shockvågor vid riktiga problem och Biolight och Infraröd ljusterapi bara för att det ska vara skönt och avslappnande.

Jag köpte ju en egen infraröd lampa-grej till Kenny för någon vecka sedan. Själv märker jag inte jättestor skillnad på mina muskler mer än att de blir varma, mjuka och att det var behagligt liksom.

När jag använder den på Kenny står hon och gäspar hela tiden, sträcker på sig, tuggar och suckar :)

Någon slags reaktion verkar hon ju uppleva, vad det är sj´kiter jag i - bara hon tycker om det, haha!

2010-03-17 @ 13:22:30
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Jessie

Jag är övertygad om att det är hästen och inte sadeln som ändrat sig;)

2010-03-17 @ 15:09:24
Postat av: Emelie Åkvist

Är också aningens skeptisk till sånt där "hokus-pokus" men när hon jag hyr box av behandlade vår hund (som hade sträckt sig illa) och det verkligen blev bättre direkt efter behandling så blir man ju lite fundersam åt andra hållet istället. Så det vi varit i kontakt med BioLight har ju inte gjort det sämre iaf..

2010-03-17 @ 15:48:23
URL: http://emakvist.blogg.se/
Postat av: caroline

Jessie:

självklart har inte sadeln ändrat sig hehe

2010-03-17 @ 16:02:58
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0