Huvudvärk

får jag av bara tanken att behöva sälja min sadel och leta ny. Nu är ju ingenting säkert men sadelutprovaren kommer på torsdag så då får vi se men jag har redan börjat förbereda mig på det värsta.
Om det nu blir så att jag måste sälja sadeln så kommer jag nog försöka sälja den för 19 000 kr. Är väl rätt rimligt att en sadel sjunker 5 000 i värde på 6 månader?Hursomhelst så är jag väldigt tveksam till vad för sadel jag ens ska kunna hitta då det finns få sadlar som passar en hyffsat rak rygg. Eller jo det finns väl en del men hur kul är det att köpa en ful sadel?
har kikat runt lite och de som intresserar mig och ser helt ok ut är:
Amerigo:


Passier:


Antares:


HG:




Har dock ingen aning om vilken slags rygg HG och Antares sadlarna passar de är ju inte så vanliga..någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Lina

Amerigo sadlarna är gryyymt sköna och bra! Finns så många olika modeller så det brukar alltid finnas nån modell som passar. Men många av dom är bra för hästar med hög och lång manke, utan att sadeln hamnar i "bakvikt".

2010-03-28 @ 20:56:52
URL: http://linaw.blogg.se/
Postat av: Carro

Har din häst en rak rygg ska du inte ha en Amerigo dj iaf, som du har på bild. Satsa hellre isf på en CC som är för rakare ryggar! =)

2010-03-28 @ 20:58:15
Postat av: Amanda

vet inget om dem sadlarna men den sista ser jätteskön ut;D

2010-03-28 @ 21:21:59
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Från de bilder jag sett i bloggen här på oriandas rygg tror jag att min med rak rygg har ännu rakare en hennes, han är rätt extremt rak och var svår att hitta sadel till pga det, och har som nån ovan skrev både hög och lång manke. Men hur som helst, det fanns två som passa honom, båda två var amerigo. CC och Vega, så jag valde vegan då den passade mig bättre och var skönare hehe:) Amerigo är bra på det sättet, de har sadlar för många olika faktiskt!

2010-03-28 @ 22:46:29
Postat av: Jenny

Antares sadeln ser väldigt böjd ut på bild, aldrig sett den i verkligheten dock.



De två HG sadlar jag tittat närmare på har legat på hästar med fullblods ryggar, dvs raka, överbygda, störa mankar och väl rundade utåt i revbenen.

2010-03-29 @ 00:06:22
Postat av: caroline

tack så hemskt mycket för era kommentarer:)

2010-03-29 @ 09:00:34
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vet du vart man kan hitta nät man fäster på nosgrimman? Är ute efter en sådan för min häst är dammkänslig men vet inte vart den går att hitta.. Hoppas du kan hjälpa:)

2010-03-29 @ 09:32:17
Postat av: Anonym

Passieren kommer med största sannolikhet också kasa bak. Har provat den på min med likadan rygg som din, men den kasade riktigt mycket.

2010-03-29 @ 20:47:23
Postat av: Jossan

Hej, jag har en HG sadel. Supersnygg & skön :) men jag gillar Prestigen bäst! // Jossan

2010-08-04 @ 19:36:11
URL: http://www.teamjansson.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0