Provning

Var ute och provade CWD skydden precis. Det var precis att dom passade. Tycker det är skumt att CWD rekommenderar strl 2 på bakskydden till häst, måste vara väldigt ädla ben det passar på. Strl 3 är ju verkligen i minsta laget till Orianda... hittade en bild där någon annan hade strl 2 skydd på sin häst och då går dom att spänna ihop helt på framsidan... det går det inte på mina, tror ni det har någon betydelse?
De är väldigt svåra att spänna lite dum konstruktion måste jag säga man måste ju ha flärpen öppen för att kunna få in remmen under men eftersom benet är runt så spänner det så man knappt kan öppna flärpen skit irriterande faktiskt så det är rätt svårt att dra åt dom, därför dom sitter lite konstigt på bilderna:




Som ni ser går dom inte ihop helt fram:


Om någon undrar varför benet ser lite konstigt ut med pälsen så är det bara för att jag rakar ena bakbenet lite då hon annars lätt kan få mugg men inte om det är lite rakat:)


Httade den här bilden på någons CWD skydd och där går dom helt ihop man ser också på bilden att de är märkta strl 2. Stör mig på att inte mina går helt ihop även fast jag har en storlek större. Någon som har dessa skydd? Hur sitter dom på din häst?


Kommentarer
Postat av: Louise - Från flygplan till gödsel

Jag skall fota i morgon så får vi jämföra hur de sitter! Skall bli spännande !

2010-03-01 @ 21:22:25
URL: http://formone.blogg.se/
Postat av: Matilda

Mina sitter som dina.

2010-03-01 @ 22:22:07
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: ASTRIDS TRÄNING

men är det meningen att de ska "gå ihop" då? jag tycker det var snyggt som det va:)

2010-03-01 @ 23:57:45
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mina sitter mer ihop än dina, har storlek 3 men min häst är en nätt häst på 165.

2010-03-02 @ 10:00:05
Postat av: Sandra

Mina bakbenskydd sitter precis som dina :P

2010-03-03 @ 15:33:10
Postat av: Therese Jensen

Riktigt snygga skydd, tråkigt att man inte får ha vilka skydd man vill på unghäst :(

2010-04-05 @ 20:54:25
URL: http://hoppryttareen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0