2-års jubileum!

Grattis bloggen, idag fyller du 2 år!
Mycket har hänt sedan jag startade bloggen, flera av hästarna har sålts och nya har kommit till:) Jag har även flyttat och så har förstås en massa tråkigt hänt, katten som blev dödad, avelsstoet som fick avlivas, hingsten som dog hos sin nya ägare, föräldrar som skildes m.m men livet är en hård skola.
Det gör mig frustrerad att jag fortfarande inte fått igång webshoppen men det har sina förklarliga skäl, då vi inte längre har en lokal så fick vi byta leverantör osv och sedan har det varit mycket jobb med att skapa en logga. Vi, jag och min syster har iallafall ett registrerat företag nu men vissa praktiska saker har fortfarande inte fått sin lösning men snart borde jag få ett bättre besked. Nog om det. De senaste 2 åren har gått riktigt fort och det känns inte som att det är sålänge sedan jag startade bloggen. Varför döpte jag bloggen till Internationalshowjumping kan man fråga sig?Världens längsta namn...ja det är väl inte det bästa namnet på en blogg  men ett tag så funderade jag på att döpa butiken till det så då fick bloggen heta det. Alltså en affär som riktade sig främst till hoppryttare.
Det roliga är att många verkar blanda ihop mitt namn med Showjumper och det är en hel del som googlar på internationalshowjumper...då blir det lite tokigt;)
Det som jag får absolut flest frågor om är hur hög Orianda är och hur lång jag är samt var man kan hitta olika Scapa schabrak. Min blogg har blivit lite av en blogg om Scapa Sports haha.
Det är väldigt roligt att bloggen hela tiden växer och det absolut roligaste med bloggen är att man kommer i kontakt med så mycket vettigt hästfolk. Jag har ganska starka åsikter om hästhantering och hästens miljö, något som jag brukar dela med mig av i kategorin "Debatt" en kateori som troligtvis är en av de allra mest omtyckta då vill många komma till tals och säga sin mening, jättekul!
Som bloggare så får man en del "makt" på det sättet att man kan nå ut till rätt många och jag tycker att man ska försöka att använda det på ett positivt sätt, det försöker jag göra genom att tillexempel skriva om beteendestörningar, rollkür, avel, foder, täcken osv..., jag blandar mina åsikter med forskning för att ge min sunpunkt på dagens hästhållning.
Ni får jättegärna komma med synpunkter om det är något speciellt som jag ska skriva mer eller mindre om:)






Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad hände sen med hundarna? Eller kärringen för den delen :P

2010-11-16 @ 17:36:36
Postat av: Anonym

jag är ny på din blogg och undrar varför du inte rider din häst? Kram

2010-11-16 @ 17:41:56
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

Älskar din blogg, trots långt namn (som jag till viss del blandade ihop med showjumper i början då jag skrev internationalshowjumper istället). :P Trist med butiken, men ni kommer nog igång snart! Ni har iaf en kund redan och det är jag. :) Ha det bäst!

2010-11-16 @ 17:49:56
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Micaela

Jag har ett litet önskemål. En gång i livet skulle jag vilka äga antingen en liten "riktig" butik eller en internettbutik med antingen ridsportsartiklar eller inredning.

Skulle inte du kunna skriva lite mer om processen med att skapa ett nytt företag, kontakter med leverantörer, regestrering osv?

2010-11-16 @ 18:28:17
URL: http://janatuinen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Din blogg är helt klart den bästa, kollar in flera gånger om dagen :) Längtar tills din webshop är igång!!

2010-11-17 @ 11:39:53
Postat av: Matilda

Grattis bloggen! :D

2010-11-17 @ 11:58:28
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0