Svar på tal?

Det är rätt vanligt på bloggar att när det skrivs en negativ kommentar så ger bloggaren ett "svar på tal"
Inget fel med med men jag kan inte undgå att undra om det inte bara ger dessa läsare mer bränsle att fortsätta skriva negativt för dom får det dom vill ha -en reaktion.
För inte kan det vara lika "roligt" att skriva skit till någon som inte verkar bry sig och inte tillägnar ett helt inlägg till denne.
Sedan tycker jag inte att läsare inte ska skriva negativa kommentarer, skriv vad du vill inom rimliga gränser, det kan ju faktiskt vara så att läsaren har rätt ibland, men det jag tycker är riktigt dåligt är att många bloggar drivs faktiskt av minderåriga och jag tycker verkligen inte att det är ok att sitta och kalla en 14 åring för dum i huvudet, det är bara ren mobbing. Känns som vissa fega människor vågar skriva taskiga kommentarer till minderåriga i större utsträckning än till vuxna.
Tänk på det, mata inte trollen;)

Kommentarer
Postat av: jessica andersson

jag har rätt ofta svar på tal i min blogg, ska dock minska på det nu för många läsare har sagt att dem inte vill läsa min svar på tal, sen finns det en del som vill.. Men sen jag började med svar på tal har jag fått färre elaka kommentarer. Nu ger jag endast svar på tal när det är något som någon missuppfattat eller liknande. :) trevlig blogg som alltid!

2010-11-27 @ 17:41:25
URL: http://jessiejump.blogg.se/
Postat av: Olivia Nilsson

Bra skrivet

2010-11-27 @ 18:01:08
URL: http://moppin.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det är för lätt att sitta bakom tangentbordet och skriva en massa skit. Tyvärr. Väldigt få skulle våga vara utstuderat elaka öga mot öga. Olika tycker vi alla allt som oftast, och det är väl tur, för annars skulle väl inte människan utvecklas?! Men om jag inte kan komma med ett konstruktivt motargument så ska jag, ursäkta språket, hålla käften.



Det är bra att du tar upp detta och så tydligt tar avstånd, då det är ett stort problem. Jag är inte drabbad själv (än), och skulle väl inte ha några problem att hantera en sådan eventualitet, men jag skulle gå i taket om någon gjorde så i mina 14åriga döttrars blogg/FB-sida.

Allt gott o tack igen för en intressant blogg!

2010-11-27 @ 22:23:02
URL: http://somprickenpamoset.blogspot.com/
Postat av: vickan

håller helt med dig! känns väldigt ofta som bloggares svar på tal är lika omogna och onödiga som de elaka kommentarerna. otroligt tråkigt att läsa massa inlägg om hur dumma alla är, även om många är det. såklart det är sjukt dumt att skriva elaka kommentarer från början, men tycker man borde ställa sig över det och inte ta åt sig om det inte stämmer. vem orkar egentligen bry sig om vad några omogna snorungar tycker om dig och din häst? tyck synd om de som skriver kommentarerna istället!

2010-11-28 @ 02:48:02
Postat av: Tina - En blogg om mina dagar med hästarna

Jag har väldigt sällan svar på tal, de gånger jag har det är när någon har missuppfattat mig..

Hade en för nån dag sen som skrev att jag inte kunde rida och hästen gick inte i form,

personen i fråga hade kommenterat på bilder där jag rider två st 3-åringar och en väldigt stressad ponny..



Jag tror att den personen inte har följt min blogg, för då hade den vetat att dom två är unghästar..

2010-11-28 @ 13:38:34
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0