Tradera lite skrattretande...

Jag är knappast den enda som ibland säljer hästutrustning på Tradera. Problemet är bara det att folk verkar bli knäppa av det här med budgivning, för vissa verkar det mest vara själva grejen att vinna auktionen sedan att betala är inte lika kul. Senast idag så är det någon som påstår att hon inte har råd att betala ca 145 kr, haha det är skrattretande att man ens kan påstå det för vinner man en auktion så har man ju faktiskt köpt någonting då får man räkna med att ha råd. Men hon kan med att göra så att jag får stå för auktionskostnaderna. Bra där. Som tur är betalar de flesta men genom åren har man varit med om en hel del konstigt folk. Som en gång var det någon som klagade på att frakten hade kostat 5 kr för mycket så hon ville ha 5 kr tillbaka, behöver jag säga att jag inte ens svarade på det?
Bjuder man på något så framgår fraktkostnaden om den så är 800 kr för mycket så har man ju godkänt det omg säger jag bara.
Sedan det bästa eller värsta med Tradera är ändå att om du lämnar negativt omdöme på någon så kan den hämnas och lämna negativt tillbaka, det kan man inte göra på Ebay...nej tacka vet jag Ebay om jag själv ska köpa något.


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

har sålt lite där och jag har skrivit fraktkostnaderna då, men en som vunnit budgivning gick inte med på den fraktkostnaden jag valt och tyckte att jag skulle skicka på annat sätt och massa, vilekt jag itne gick med på så hon fick inte grejerna. efter det gick hon ut med att jag var oseriös osv och då blev jag skitsur och struntade i att använda tradera faktiskt... hade väldigt tydligt skrivit fraktkostnad liksom

2010-10-13 @ 11:10:01
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Anna

Priset tar en jag handlade av - hon hade skrivit fraktkostnad i auktion. Efter att jag betalat kom hon på att det skulle kosta det DUBBLA att skicka och när jag sa att jag då inte var intresserad kom det fram att hon redan postat! För det gav hon MIG negativt omdöme för att jag enligt henne lurat henne på frakten. Finns människor till allt.

2010-10-13 @ 11:18:15
Postat av: caroline

Anna:

Vilken trevlig prick..

Jag tycker att säljaren får stå sitt kast faktiskt jag har själv gått back ibland på frakten för att det har blivit mer men det kan man ju inte komma i efterhand och kräva...suck

2010-10-13 @ 11:21:26
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Har aldrig köpt något på tradera, däremot sålt ett par konsertbiljetter en gång men tyckte verkligen att det inte kändes stabilt. Nu hade jag tur och en jätteseriös tjej vann min auktion men näe, det måste finnas ett säkrare system för hur man får buda, tex att man får sätta in pengar och sedan dras de på en gång via tradera när man har vunnit en auktion. (eller något..)

2010-10-13 @ 11:23:40
URL: http://yasminesriddagbok.wordpress.com
Postat av: Matilda

Håller med, ebay är trevligare. Jag har också råkat ut för muppar deluxe på tradera!

2010-10-13 @ 12:02:40
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Roligast är ju ändå folk som i efterhand klagar på tex report på benskydden, skav efter sadelgjorden på ett schabrak osv. Om man skriver i annonsen att det är begagnade varor, hur kan då folk tro att de ska se helt nya ut?! ^^

2010-10-13 @ 13:30:22
URL: http://equilina.se
Postat av: Emily

Ebay är verkligen mer genomtänkt än Tradera haha men det är bra att ha något svenskt med ^^ även om utbudet blir lite dåligt, tror folk är för lata för att orka sälja saker :S

2010-10-13 @ 14:09:39
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Karin

Fredrik o underbara Draco på bilden ju:D

2010-10-13 @ 23:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0