Frågor

Ronja om Uppdatering bloppis...:
hej hej en liten fråga? veredus benskydd, hur andvänder du dina? och nu menar jag om du spänner dem jättehårt, löst lr liknade. Det finns ju 3 olika lägen, på mina får jag spänna på innersta och då tycker jag egentligen att de sitter fööör tajt. Men har jag de på mittersta så har dem kasar ner en bit..
samma sak med bakbenskydden, där vågar jag inte spänna hårt eftersom jag är rädd för att få tryck på senan.. så vill bara veta hur du har dina skydd om du spänner dem hårt lr nått :) hoppas inte det blev allt för klyddigt och jag hoppas verkligen att du kommer kunna svara :) btw, grym blogg du har! ;)
Svar: Tack:) Jag har inte kvar mina eftersom de var för små även i strl L, de satt alldeles för hårt även när de satt på första hålet. Jag hade samma problem med mina skydd som du de satt jättehårt men ändå åkte de ner en bit? Därför använder jag bara skydd som inte har dessa dumma spännen, tacka vet jag kardborre!


Amanda  om Dagens:
Nyfiken på varför du bara har en tygel utan delta på pelhamet? :)
Och sen får du gärna svara på, om du vill, vad det var för olycka du var med om. Har inte följt din blogg så länge.
Svar: Egentligen är det bästa att rida på två tyglar men nu satte jag bara på det bettet fort och att ha tygeln i nedersta ringen blir inte alls bra så jag satte den i den översta, det blir inte så stor hävstångseffekt utan blir rätt milt så. Svar på din andra fråga se nedan

lovisa   om Hoppning!:
hej. jag var inte läst din blogg så länge så jag undrar vad som hände? det kommer nog att gå bra :)


lisah;) om Hoppning!:
jag har inte läst din blogg så länge eller typ 2-3 månader så jag vet inte vad som har hänt, skulle du kunna berätta lite?? :) jätte bra blogg, läser den varje dag ;)
Svarar er alla som undrat om olyckan. Jag hoppade själv hemma  i paddocken den 2 oktober 2010. Började hoppa lite mindre hinder osv och så red jag an mot ett hinder och hon var lite stark, sedan vet jag inte riktigt vad som händer, hon på något sätt snubblar in  i hindret och går omkull jag ramlar av med huvudet mot marken och får hästen över mig.  Jag hann tänka när jag märkte att hon kom över mig att nu dör jag.
Sedan ligger jag kvar en stund och skriker pågrund av smärtan sedan reser jag mig och är så arg över att Orianda blöder och har ont och över det som precis hänt, har skadat mig flera gånger de senaste åren nämligen inget allvarligt dock. Som tur var bara blodet från ytliga skrapsår på hennes mule.
Jag håller på att svimma pågrund av smärtan så jag lägger mig ner i gruset och  blundar och håller i tyglarna.
Sedan börjar jag gå in med henne till stallet jag gick och skrek ibland, ja ni vet hur det är när man måste ta sig fram men det gör förbannat ont. Jag tar av henne sadel, träns och allt och tar in henne i boxen, till och med ger henne hö och vatten sedan går jag in. Efter en stund ringer jag till min mamma som inte svarar. Efter några timmar överväger jag om jag ska åka in till akuten bara för säkerhetsskull. Så på kvällen åker jag in och jag minns att mamma tjatade att jag skulle gå fortare in till akuten haha.
Sedan fick jag sitta 6 timmar på en stenhård träbänk utan smärtstillande trots att de visste att jag fått en häst över mig. När jag äntligen fick träffa läkaren så tyckte han inte att jag skulle röntga mig då det är onödigt att utsätta sig för strålning men när han skulle hjälpa mig att gå så ändrade han sig. Sedan efter röntgen så var läkaren allvarlig och sa att jag fått en bäckenfraktur. Så jag fick sitta i rullstol och ha kryckor i 4 månader, det tog 6 månader att läka.
Tyvärr är detta en komplicerad fraktur något som jag antagligen kommer känna av när jag blir äldre, hade jag varit tex en fotbollsspelare så hade min karriär varit över enligt läkarna. Man glömmer fort hur jobbig denna tiden har varit men inte ens morfintabletter hjälpte mot smärtan värst var det när jag låg ner, gick inte att sova för det gjorde ont, kunde inte klä på mig och duscha var väldigt jobbigt. Jag uppskattar varje dag som jag kan gå och slippa smärtan.





Jessica om Funderar:
Snygg! Vilken färg?
Svar: Brun isåfall, enda färgen som finns på Svensk ridsport:)

Kommentarer
Postat av: Emelie Williamsson

Synd att Veredus va så, men dom är grymt snygga! :D

2011-04-19 @ 22:57:47
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: erika

Har inte tidigare läst om olyckan då jag bara följt din blogg ett litet tag, men fan vad läskigt!! Sånt kan ju så lätt hända och man glömmer bort det lite ibland.. Förstår att du haft en tuff tid sedan dess. Hoppas allt går super för er i framtiden :)

2011-04-20 @ 11:42:32
URL: http://majimka.blogspot.com
Postat av: Sara

Så var mina Veredusskydd också, jättetajta fast jag provade både medium och small.

Tråkigt.

Caroline, vad har du för benkydd nu?

2011-04-20 @ 15:20:20
URL: http://teammittsvenska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0