Mikmar

Läste precis senaste Hippson, stör mig på en sak som Lotta Björe säger. Hon påstår att Ludger Beerbaum red med Mikmarbett för 10-15 år sedan. Stämmer verkligen det?Jag vet att märket har funnits i många år, runt 60 år men betten har mest sålts i USA eftersom det bara marknadsfördes där ibörjan. Det kom en Mikmar våg för en 3-4 år sedan vet jag. Då provade även jag att rida på det.
Så därför undrar jag om någon ens sett ett Mikmarbett för 10-15 år sedan? På hoppbanorna alltså. Jag kan inte minnas att jag sett det för 15 år sedan...
Intressant att veta.


Kommentarer
Postat av: sara

Vart skriver hon om det?



Hur går O på det bettet?

2011-04-01 @ 21:31:18
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Bella

Jag håller nog med dig. Kan inte minnas att jag sett Ludger rida på det på någon av sina hästar? Iaf inte på de tävlingar som gått på teve....var en riktig "nörd" som bandade alla tävlingar och kollade på dom om och om igen:p

2011-04-01 @ 21:34:03
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

För det första har jag aldrig sett han rida på det, för det andra så började de dyka upp för 5-6 år sedan, och var väldigt poppis för ca 3-4 precis som du säger. Bett är min andra hobby, så jag är ganska säker på att jag inte sett det så tidigt som för 10-15 år sedan, inte på tävling och inte på TV iaf, möjligt att det funnits, men tror inte det faktiskt.

2011-04-01 @ 23:05:39
Postat av: Emily & Mikaela - RYTTARDUON

Tycker de betten ser fullkomligt gräsliga ut :S Så MYCKET liksom! Ser ut som något man kan hitta i en bilmotor..

2011-04-01 @ 23:17:20
URL: http://ryttarduon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst använder/använde Ludger Mikmar-bett, bla på Goldfever. Källa är Mikmars egen hemsida där Ludger uttalar sig på flera ställen om sina (positiva) erfaranheter av Mikmarbetten. Med tanke på det är det inte alls omöjligt att det var 10-15 år sedan. Better har ju, precis som du skrev, trots allt funnits i 60 år.



2011-04-01 @ 23:37:28
Postat av: Anonym

Vet att jag sett en bild nånstans på Ludger med ett mikmar. Det kan ju vara så att han inte hade det på någon av sina topp-hästar, eller på en yngre häst som inte kommit upp till tv-sända tävlingar än. Man kan ju alltid byta bett på en häst ;)

2011-04-02 @ 00:22:57
Postat av: Caroline

Nu handlar inte diskussionen om Ludger har ridit med det eller inte för det har han gjort;) det finns det bilder på. Frågan är om någon sett han eller någon annan rida med ett Mikmar för 10-15 år sedan?

2011-04-02 @ 00:39:03
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Karin

Lotta har nog sett det, hon tävlade själv de stora klasserna för 10-15 år sedan (placerad i wc år 2000) Hon har ett otroligt minne när det kommer till bett så troligtvis red Ludger med detta bett då, men kanske inte på ngn av de bästa hästarna.

2011-04-02 @ 10:34:55
Postat av: Ida

En Internationell ryttare som Ludger hade nog inte så svårt att få tag i ett mikmar-bett för 10-15 år sedan trots att de marknadsfördes i USA, först och främst som ett Westernbett.



2011-04-02 @ 14:55:34
URL: http://idasjansson.blogspot.com
Postat av: F

Om det nu var så längesedan kanske du inte tänkte på vad hästarna hade i munnen;)

2011-04-02 @ 20:32:48
Postat av: Sofie

Många av toppryttarna är testpersoner för produkter innan de kommer ut på marknaden, många av de sakerna som är mest poppis just nu hade de för 3-4 år sen, inte nödvändigtvis på tävling, så det vore inte alls konstigt.

2011-04-03 @ 12:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0