Spår efter olyckan


Det enda synliga spåret efter olyckan är det här ärret jag har på ryggen.Det syns inte så bra på bilden men huden är mörkare på ett ganska stort område. Det var från början ett jättestort vätskande skrapsår nu syns det inte så mycket längre men det kommer nog aldrig att försvinna. Jag vet fortfarande inte riktigt hur jag fick det eftersom jag landade på mage och fick hästen över mig, så jag antar att det var hennes hov som skrapade upp huden. Eftersom jag hade så ont i benet så kände jag inte ens av såret förrens några timmar senare när jag kände hur jag var helt blöt på ryggen då såret vätskade sig.
Jag tar det fortfarande väldigt lugnt, det tar ju ca 6 månader egentligen för en bäckenfraktur att läka helt så jag har en tid kvar, men någon dag kommer det förmodligen att kännas som vanligt, ibland hugger det till i benet och jag gillar inte att gå i backar eller ojämnt underlag för då känns det men det känns faktiskt inget just när jag rider. Efteråt kan jag få lite träningsvärk förstås men inte mycket faktiskt;) Givetvis är jag också väldigt rädd för att ramla så den här vintern är inte min bästa vän.

Kommentarer
Postat av: LINA

usch då :( jag har ett ärr på rygget med efter min bältros jag hade när jag var liten. hoppas ditt ben blir starkare med tiden och att allt läkt ihop bra

2011-02-20 @ 18:05:14
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

SV: Ja det har de, men lite dumt upplägg med att man kan komma dit och anmäla sig efter hand. En gång var jag framriden och klar och så visade det sig vara en timma till min start.. Men eloge att de anordnar det varje vecka!



Skönt att skadan börjar försvinna, och ridning är ju väldigt bra "sjukgymnastik" för kroppen. Har hört att man aktiverar jättemånga muskler runt bäckenet när man skrittar. :)

2011-02-20 @ 18:48:10
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: sara

Aj aj :( Skönt att du är på bättringsvägen iallafall!

2011-02-20 @ 19:34:11
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Maja

Usch vad hemskt det låter!

Kan inte du skriva ett inlägg om vad so hände när du skadade dig och så?

Jag som inte följt bloggen så himla länge hänger inte riktigt med;)

2011-02-20 @ 19:59:36
URL: http://majawappling.devote.se
Postat av: sfia

Men tur i oturen kan man ju iaf säga! Inte för att man kan kalla bryta sitt bäcken för tur, men det kunde ju ha gått SÅ mycket värre!

Men ärret kommer med största sannolikhet blekna med tiden :) Har själv haft mindre brännmärken (bränt mig på ugnen säkert fem gånger så det blev riktigt djupa sår, men små, som tur är!) som jag aldrig trodde skulle försvinna men som nu knappt är synliga, och de påminde lite om hur ditt ärr ser ut nu, så om något/några år kommer det nog va svårt att se om man inte vet vad man ska kolla efter ;)

2011-02-20 @ 22:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0