Dag 15 -Det här saknar jag

Jag saknar alltid något. Mest saknar jag djuren och människorna i min närhet som inte finns längre:(
Jag brukar tänka på att det känns som en dröm att de någonsin har levt, det är svårt att förstå mycket blir suddigt, döden är och förblir ett mysterium.
Vissa tankar vill jag inte ens tänka på, jag försöker att inte tänka på det som har varit eller hänt då känns det som att jag ska kvävas, det får mig att må enormt dåligt.
Det sägs att tiden läker alla sår, det stämmer verkligen inte, när jag tänker tillbaks så känns det precis lika jobbigt, det enda som har lagt sig är chocken.
Den jag främst tänker på som fick dö helt i onödan är min farbror, han var alldeles för ung för att dö, en unik person som verkligen var genuin och den roligaste person jag träffat. Han var min gudfar och saknaden är enorm. Jag hoppas han kör sin Harley Davidson i himlen.

Sedan av djuren är det såklart Capital Blanche som dog i en olycka hos sin nya ägare, sista bilden jag tog på honom, en månad senare var han död. Bara 1 år gammal.


Ville vår fina siames som blev dödad av grannens hundar, världens finaste katt och så speciell, jag kommer aldrig få en sådan katt igen


*Shiny and sparkly
And splendidly bright
Here one day
Gone one night*


Kommentarer
Postat av: Olivia Nilsson

J´vla människor(ursäkta)! Håll koll på era hundar :@! Blir så ledsen och sur över sånt.

Usch, vad tråkigt det är när folk och djur går bort. Jag har inte varit med om att någon människa jag stått riktigt nära har gått bort, men det är bara en tidsfråga :S . Men min katt gick bort för cirka 4år sedan, han blev påkörd, jag grät i flera dagar efter att det hade hänt, och jag blir fortfarande ledsen när jag tänker på det.

2011-01-05 @ 11:51:20
URL: http://hestvarld.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ååå tack tack tack tack tack tack tack tack!!! SHIT vad glad jag blev nu!! :D Älskar ju det! Tusen miljoner tack!

Nää den "lille" fyller ju inte förrän om två månader egentligen om man ska räkna så, den 16 mars. :)

för övrigt verkar vi extramt lika när det gäller det här med döden... :s

2011-01-05 @ 11:56:59
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Matilda&Vicky

Gud så hemskt att de dog på så hemska sätt!!

Stackare!

2011-01-05 @ 12:09:59
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Matilda

Glad är bara förnamnet! ♥

2011-01-05 @ 12:17:59
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: FowZie ♥ ~ felicia aulén

det roliga med bloggar är att alla är unika! =)

finns något för alla (:

2011-01-05 @ 12:40:12
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Amanda

Lider med dig.

2011-01-05 @ 13:04:51
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/
Postat av: Jessica

Får tårar när jag tänker på dessa människor och djur som dog så tragiskt. Saknar dig Jimmy, Capital Blanche och Ville 4ever.

Glad att ni fanns men det gör sjukt ont att ni inte längre finns.

Så svårt att förstå och acceptera... sen att djur fick dö pga idioter till människor gör inte saken bättre. Love you.



Would you know my name

If I saw you in heaven

Will it be the same

If I saw you in heaven

I must be strong, and carry on

Cause I know I don't belong

Here in heaven

2011-01-05 @ 13:49:55
Postat av: Katrinne

Men fy vad hemskt! Alltid hemskt att bli av med ett djur. men på det sättet! Grannens hundar?! Vidrigt!!! Vad fin den var!!!

2011-01-05 @ 16:00:48
URL: http://ryttare.blogspot.com
Postat av: Maria

Usch vad hemskt! Förstår precis känslan, förlorade en av mina närmaste ganska nyligen & tror aldrig att saknaden kommer försvinna! Men minnena lever alltid kvar! "Those who are dead are not dead they're just living in my head", älskar den låten, det stämmer verkligen!

2011-01-05 @ 16:30:59
Postat av: Moa

My gu vad hemskt med katten :( (jättefin)

Jag som har en siames med vet hur speciella dom är.

Vad är det för folk som inte har koll på hundar om dom är så agressiva!

2011-01-05 @ 17:46:57
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

det är så olyckligt när djur lämnar en! :(

2011-01-05 @ 18:02:57
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0