Thinking..

Varför är det så kul att härma andra?Varför inte använda sin egen fantasi och komma på något amazing?Detta måste jag säga gör mig väldigt besviken och trött. Överallt ser man bloggar som härmar varandra. För att skapa något eller bli något som står ut från mängden så måste man gå sin egen väg. Om man inte vill vara en blek kopia då som ingen uppskattar. Alla vill vara någon annan och rida på deras framgångar, istället för att skapa något eget unikt. Därmed inte sagt att jag tycker att andra utrustningsbloggar härmar mig, det är inte vad man gör utan hur man gör det. Hur uppenbart, hur mycket som är kopierat osv.
Bloggen rsskvaller som fanns är väl ett praktexempel på när någon totalt saknar någon egen fantasi eller ambitioner, nu drevs bloggen av en minderårig så det kanske inte är så konstigt att det blev som det blev men ändå. Jag skulle aldrig kunna med att medvetet sno någon annans idé eller koncept, samma sak med att allt fler börjar försöka sälja saker genom bloggen och samma saker dessutom...uttjatad idé, kom med något nytt, eller vad vet jag alla kanske ska öppna en butik sedan då kan man ju förstå det lite mer.





Kommentarer
Postat av: Sanna Olsson

Håller med dig!!:S

2011-01-15 @ 19:08:29
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: olivia

tråkigt när folk härmas hela tiden.. Men en väldigt fin bild du har i inlägget dock! :)

2011-01-15 @ 20:47:25
Postat av: Annie

Håller med om att vissa saker blir lite uttjatade men det är ju inte direkt monopol i Sverige så rent lagligt sett skulle alla kunna starta en egen ridsportbutik om det är det de vill, inte för att just jag planerat det då ;) Men jag hade i tankarna att köpa 5 scapa schabrak av den gamla modellen och lägga ut 3 på annons och min kompis ville köpa ett också, skulle blir så dyrt styckpris att bara köpa ett med frakten (men de är så fina de rosa!)så om jag sålde några skulle jag tjäna in så mitt i slutändan blev gratis. Smart! :) Men de fanns inte kvar...



Alltså iallafall jag är inte ute efter att härma och framförallt inte för min bloggs skull, inte viktigt för mig. Och jag har inte ens en utrustningsblogg. Jag ville ha ett rosa scapa helt enkelt :)



Det var mina tankar... Men jag tycker att det är roligt för dig att det verkar gå så bra med säljandet och bloggen :)

2011-01-15 @ 21:19:53
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/
Postat av: Amanda Lindahl

Håller med dig, alla bloggar börjar se likadana ut. Fast iförsig är det inte så konstigt. Hästbloggar är ju ändå så pass nischade att det är svårt att hitta något unikt att skriva om. Har du en modeblogg kan du fokusera på så många olika saker som haute couture, svenskt mode, modeller, olika fotografer osv. Men hästbloggar är ju ändå hästbloggar. Du har din gren. Du gillar utrustning. Du sätter ihop det till en blogg, det blir lätt brist på inspiration!

2011-01-16 @ 00:19:52
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/
Postat av: Ebba

Håller med dig! Det blir rätt uttjatat att se samma saker på massa olika bloggar, men det är ändå rätt svårt att komma på bra idéer så då förstår jag om man härmar andra.

Vilket fin bild på Orianda och dig, hon såg riktigt maffig ut!! ;) Tack för en bra och läsvärd blogg, fortsätt så! :)

2011-01-16 @ 18:25:40
URL: http://teamnyman.se
Postat av: Sara ;P

Ja det värsta jag vet är verkligen att skriva som alla andra. Blir helt fantastiskt tråkigt.



Men ibland händer det att man gör det själv, och nu har jag bara bestämt mig för att kan jag inte komma på något vettigt att skriva om så kan jag lika gärna låta bli att lägga upp ett inlägg.

Fast ändå kan jag känna att man skriver väl om det man känner för, jag menar vill jag göra en "lyx vs budget" elelr en outfit så gör jag det. Dock tycker jag att det är väldigt tråkigt att skriva såna inlägg ^^

2011-01-16 @ 19:41:12
URL: http://saraborgbromee.blogg.se/
Postat av: Katrinne

Håller med dig fultl ut!!!

2011-01-16 @ 21:40:03
URL: http://ryttare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0