Svar ang Wordpress

Anna om Tillbaks:
Wordpress är bara ett verktyg, de har ingen support som hjälper en. Om man inte blivit pådyvlad det av nåt företag så man betalar för det, verkar vara några som kör nåt sånt nu eftersom så många byter. Det är således inte Wordpress som ska fixa något.

Vad skriver de när det kontaktar er och vill att ni ska byta och vad får ni betala? Misstänker att någon skrattar hela vägen till banken eftersom WP är gratis.

Svar: Du har nog missförstått lite. Jag vet ingen som betalar för att ha WP. WP och Bloggpartner samarbetar väl vad jag har förstått så jag vet inte egentligen vem det är som är ansvarig för flytten, kan hända att det är Bloggpartner som fixar allt. Självklart ska WP/Bloggpartner fixa ens blogg! Har redan innan flytten kommit överens om självklara saker som att de gamla inläggen ska flyttas över och att prenumeranter på Bloglovin ska flyttas över men ändå så fungerar inte detta. Nu har jag fått veta att deras programmerare är på semester så jag får ingen hjälp förrens de är tillbaks när det nu är. WP/bloggpartner har frågat mig om det är något som ska rättas till osv.  Jag har innan flytten kollat in på andra som flyttat till WP och för dom verkar det mesta fungera därför är jag självklart besviken att allt krånglar för mig.



Kommentarer
Postat av: Karoline

Man kan betala för att ha WP. Gratisbloggen är låst med färdiga mallar om hur din design kan se ut, betalar du kan du göra precis vad du vill med designen. Du får även mer utrymme när du betalar.

2011-06-19 @ 12:51:07
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Caroline

Karoline:

Mycket möjligt att det finns folk som betalar för det men ingen jag vet gör det och jag gör det inte heller.

2011-06-19 @ 12:56:23
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Anna

Karoline - du har fel. WP är alltid gratis - du kan göra precis vad du vill med WP utan att betala. Inget är låst. Utrymmet du får med WP bestäms att den server du lägger din WP på.



Om man får betala för det - ja då är det självklart att det ska hjälpa till. Om de gör det gratis - då är det svårt att ställa några krav.



Ps. Läste på och Bloggpartner är ett vinstdrivande företag och såldes ligger det i deras intresse att allt funkar. WP däremot doesn't give a shit.

2011-06-19 @ 14:37:09
Postat av: Anna

Ångrar mig lite! Wordpress.org = alltid gratis och inget är låst. Wordpress.com = används om man inte lägger WP på egen server och då kommer man inte åt allt. Så Karoline har rätt om man pratar om wp.com. Själv använder jag .org. Två tjänster från samma företag alltså.

2011-06-19 @ 14:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0