Frågor


Lina om Shoppa utomlands:
Hej. Var har du köpt d snygga schabraket plus luvan, och hur mkt kosta det? Mvh Lina

Svar: Jag har köpt det från en butik i Italien. Det kostade 2000 kr med luva. Det finns annars på toprider.se också:)

Filippa  om BD:
Angående din sadel..
Jag undrar vad en BD ligger på för prisklass?
Är nämligen ute efter en ny sadel och är på jakt efter en riktigt bra sadel som inte bara passar hästen utan även ska vara riktigt skön att sitta i.
Har sökt hur mycket som helst på nätet men faktiskt inte hittat på någon svensk sida vad de kan tyckas kosta.
Jag skulle förövrigt gärna önska en till sadel-utvärdering när du har ridit sadeln i någon månad till =)
Din blogg är awesome som alltid!!
Svar: Tack snälla. De kostar 30 000 kr. Ja en bättre utvärdering kan jag komma med när jag hoppat i den:)

Jenny om BD:
Hej Caroline.
Jag hoppas du har tid att besvara en fråga. Om jag inte minns fel så läste jag precis när du fick hem din sadel att du "mörka" den lite. Hur gjorde du? Vad använde du dig av för produkter? Om jag nu har fått allt om bakfoten så kanske du ändå har ngr tips?
Tack för en superblogg!
Svar: Tack så mycket! Jag använde vanlig rapsolja som finns i matbutiker:) Olja är det bästa sättet jag känner till om man vill få lädret mörkare, därför jag inte använder det på träns osv.

Mathilda om Shoppa utomlands:
Tack vare dig fick ja idag hem mina animobyxor som ja beställt från en tysk sida som du tipsade om, ville bara säga det för ja har ännu inte hittat dom nån annanstans en på den hemsidan, så tack så mycket för hjälpen!:D
Svar: Åh vad roligt. Vilken affär var det?Finns säkert andra som vill veta också;)

Emma Andersson om Ridbyxor:
Vart har du köpt dina animoridbyxor? :)
suuuper bra blogg har du btw! :D
Svar: Tack så mycket:) Jag köpte dom hos Charlies under Falsterbo förra året

jennie  om Frågor:
Du har en superbra blogg, tänkte fråga dig va de e för bett du har på den hästen?sedan undrar jag eftersom du kan så otroligt mycket om bett om du vet va man kan köpa bett i str 15,5 då ja har en stor ardenner, vet du någon sida svensk elr utlänsk??vore kanon för de finns säker fler som har samma problem att hitta bett i större storlekar. och sedan har ja en fråga till vet du va man kan köpa bett som e typ blåa??vet inte va de heter men har alltid velat köpa ett och är de bra?vet du på ett ungefär va de kostar?
(=
Svar: Tack roligt att du tycker det:)  Det är ett Nathe bett märket alltså. Kallas även för "Flippanbettet"
Bett i 15,5 hittar du tex här www.henrikssonsridsport.se
Om du är ute efter ett blått bett så finns ju Bomberbetten de finns i 15,5 och ända upp till 16,5 faktiskt kika in här www.hastkuren.se
Trust har blåa bett finns tex hos Svensk ridsport, Charlies och www.schockemoehle.net. Jag märkte ingen skillnad att rida på ett Trust bett mot att rida på ett vanligt bett. Ca 1000 kr och uppåt kostar just det märket.

Karin  om Frågor:
Det bettet du har på Orianda på bilden, har du det med olika mundelar om man säger så? Och om du har det kan du inte göra ett inlägg om det och dina andra bett? Med lite enga åsikter och sånt. För du har så otrolig koll på saker och säger väldigt mycket vettigt också. :)
Svar: Jag förstår inte riktigt din första fråga. Bettet finns med olika mundelar tredelat, hård stång med tungfrihet och mjuk flexistång. Jag har flexistången. Jag tycker flexistången blir mindre stumt att rida på än en hård stång. Jag har skrivit om betten innan, sök på flippanbettet i min blogg:)

Kommentarer
Postat av: Karin

Så du har bara flexistång? Ne det jag undra med hela frågan är det är ju väldigt bra och variera bett och jag har bara sett bilder på när du rider med flippan bettet så jag tänkte att du kanske hade det med olika mundelar så att säga - flexistånf, tredelat osv. :)

2011-03-17 @ 23:03:25
Postat av: Caroline

Karin

ja jag har bara flexistång i det bettet. Jag rider oftast på ett femdelat Mylerbett eller tvådelat fullcheek. Flippanbettet har jag oftast bara när jag hoppar.

2011-03-17 @ 23:12:23
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en fin dag:)

2011-03-18 @ 07:12:30
Postat av: Anonym

Var med i "veckans blogg" , man behöver bara kommentera typ - jag är med - ♥



http://hillaryochfleur.blogg.se/2011/march/dagens-blogg.html



/Sanna & Vendela ♥

2011-03-18 @ 08:19:24
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Erika W

Hej! Jag undrar om du vet något delat bett som är mildare än ett vanligt tredelat bett med rörliga ringar? Misstänker att min häst tycker att detta bettet nyper lite ibland då hon kan svara lite väl kraftigt på vissa lätta tygeltag. Har du något tips? :) Grattis på födelsedagen! :D

2011-03-18 @ 14:49:25
URL: http://erikaochjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0