Mina träns

Tänkte göra ett inlägg om mina träns då jag fått en del frågor.
Dyon träns med bred nosgrimma från Dyon collection
Herve Godignon Week Wednesday
Silvercrown
Det är flera som har frågat om detta tränset och märket är som sagt Silvercrown, just denna modellen ger samma inverkan som att rida med dubbla nosgrimmor dvs engelsk+remont. Man kan även ta bort den undre delen helt så det bara blir en engelsk. Tränsen görs på Sedgewick Tanneries precis som Dyon. Finns ännu ingen återförsäljare i Sverige.
Sedan har jag flera Dyon nosgrimmor som jag använder på Dyontränset ovan så då blir det som att man har fler träns:)
Dyon repnosgrimma med sölja+nosrem
Utan nosrem
Dyon anatomisk nosgrimma och pannband
Sedan har jag såklart träns som är ihopplock av olika märken också.

Kommentarer
Postat av: Anna

Har du sett nån förbygel i samma färg som Antaresförbygeln du har fast inte lika dyr?

2011-03-21 @ 22:54:53
Postat av: sara

Jag tycker att O är tjusigast i "Dyon anatomisk nosgrimma" :-)

2011-03-21 @ 23:16:54
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: emelie behrmann

Det översta tränset är lätt snyggast. Jag har kollat runt på lite sidor men kan inte hitta den nosgrimman någonstans, Den kanske inte görs längre?

2011-03-22 @ 02:39:03
URL: http://komkoma.blogg.se/
Postat av: marre

FInns nästan inget bättre än att ha massa träns att kunda variera med :D

2011-03-22 @ 06:40:12
URL: http://clarquists.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej sötnos! Lite frågor har jag. Ber om ursäkt om det är okunniga frågor, men jag kan inte så mykcet om sånt här med olika träns.



vad tycker hästen om alla dessa olika variationer? Är det stor skillnad på henne i olika nosgrimmmor och vilken funkar bäst på henne? Om någon funkar bäst, varför itne rida på det jämt? varierar du bett lika ofta?

2011-03-22 @ 18:08:40
Postat av: SOFIE

Åh jag har letat som en galning efter sånna nosremmar med flärp! Vet du vart man kan hitta de? :)

2011-03-22 @ 21:57:25
URL: http://sofieslilla.blogg.se/
Postat av: Melissa

Den breda nosgrimman+pannbandet från Dýon, (det understa) går det att köpa och använda till Dýontränset med den platta engelska nosgrimman med sölja? Allså passar nosgrimman och pannbandet att byta till på det tränset? :)

Och var köper jag isåfall nosgrimman och pannbandet? Och vad kostar dom? :)

2011-03-29 @ 13:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0