Kommentarer

Jag har noterat att det i alltfler bloggar finns en liten text som går att läsa ovanför kommentarfältet. En text där bloggaren upplyser den som tänkt kommentera om att anonyma kommentarer godkänns inte och inga negativa kommentarer, ipnr kan spåras och polisanmälas och liknande.
Först och främst tycker jag att det är väldigt tråkigt att det ska behöva gå så långt. Vad är det för sorts personer som sitter och skriver kränkande kommentarer?
I vissa fall kan det säkert vara lite överdrivet från bloggarens sida, vissa verkar inte kunna ta kritik överhuvudtaget, och nu menar jag på ett konstruktivt sätt. Men å andra sidan så kanske många har en blogg bara som en slags dagbok/träningsjournal och då kanske man inte vill ha massa onödiga kommentarer, men borde man inte ta bort kommentarsfunktionen helt då?
Om jag ger någon feedback så försöker jag alltid se något positivt och något som behövs jobbas på. Man ger inte bara negativt för inget kan bara vara negativt, alla har någon styrka och svaghet.

Jag tror det är svårt att ha en blogg och aldrig få någon sorts negativ feedback, det kommer komma det bara är så därför att folk sitter och letar fel, så uttrycker man sig fel eller uppfattas som skrytig en enda gång så är det kört. Därför måste man tänka sig för mycket när man har en blogg, hur skriver jag?Hur uttrycker jag mig?Hur uppfattas jag? För mig är det viktigt att framstå som den man faktiskt är och de åsikter man har.
Allting måste vara kristallklart, ibland händer det att man inte når fram med ett budskap, ibland kan det vara svårt att uttrycka sig till 100% i skrift och då direkt blir man missuppfattad. Det är inte lätt alla gånger att ha en blogg den saken är säker. Men det är väldigt givande att få kontakt med så många vettiga hästmänniskor.
Vad tycker ni?

Obs att detta inte är någon kritik till de som väljer att inte publicera anonyma eller kränkande kommentarer, mer en fundering på om detta faktiskt hjälper eller finns det något annat bättre sätt att skapa bättre stämning.







Kommentarer
Postat av: Lina - Nybliven mamma och tävlingsryttare i tre grenar

Jag tar bort kommentarer som bara är 'elaka', för jag vill ha en trevlig stämning i bloggen. Eftersom dessa kommentarer ALLTID är anonyma får man ju dessutom ingen chans att diskutera vidare.

Jag hör gärna andras åsikter, men kan man inte stå för sin åsikt genom att tala om vem man är, så är åsikten inget värd i mina ögon.

2011-05-05 @ 13:21:50
URL: http://equilina.se
Postat av: Anna

Det är verkligen tråkigt... Men det är väldigt lätt att kommentera "oj vilken tjock häst" "ni ser inte alls samspelta ut" osv osv osv när man sitter bakom en skärm. INGEN behöver veta vem det är som har skrivit det. De är hemskt att vissa människor verkar få någon sorts kick av att påpeka negativa saker.



Visst går det alltid att hitta, men man måste leta för att hitta nånting....

2011-05-05 @ 13:31:39
Postat av: Maria o Pearl - Jumping For Life

Jag har en text för att jag fick väldigt mycket kränkande negativa kommentarer ett tag. Sådana som absolut inte stämmer och som bara är ute efter att såra... Jag fick oxå väldigt många kommentarer med orden "titta in på min blogg, för jag har lagt upp nya bilder!" M.M.M.M.



Men sedan jag lade upp min text har allt minska:)

2011-05-05 @ 13:39:16
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Jag tycker det är synd att det ska behövas, men förstår folk som har så om de upprepade gånger fått otrevliga kommentarer, där många ofta är helt onödiga. Men jag tycker man då kan välja att granska dem innan de publiceras och sålla ut de man inte vill visa. Känsligt ämne tror jag. Jag är kass på att ta neg. kritik själv.

2011-05-05 @ 13:46:14
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Alexandra

De beror väl på hur man är helt enkelt =)

Jag granskar kommentarer men ja får inte speciellt många heller så jag grinar inte åt något håll ;)..

Men jag skulle uppskata kritik, jag vet tex att viggen e mager och jag försöker få upp honom i hull, och jag skulle gärna ta emot massa tips osv osv men de dyker väl upp så småningom, man får ta de dåliga med det bra helt enkelt :D..



Tycker jätte mycke om din blogg och dina shopping tips!..

Mvh Alexandra

2011-05-05 @ 15:05:22
URL: http://viggenochjag.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jobbigt att man får sånna kommentarer, verkligen inget att ha! Ren avensjuka är det, oftast i alla fall. Sen kan det vara svårt att tänka så, för det är väldigt jobbigt att sånna kränkande kommentarer om och om igen.

2011-05-05 @ 15:12:41
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: sara

Det är så himla tråkigt att folk ens orkar lägga tid på att skriva så negativa kommentarer. Tips och råd är en helt annan sak. Det finns alltid någonting negativt att kommentera om liksom att det alltid finns något positivt. Varför inte lyfta fram det positiva istället? Det gör alltid jag när jag kommenterar! :)



Vad fin "lilla" C var på löshoppningen, duktig !

2011-05-05 @ 16:01:12
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Irmeli.N

Vilken cool blogg du har!:D

Och dumma kommentarer är inte alls kul :(

2011-05-05 @ 16:30:53
URL: http://nipplorna.blogg.se/
Postat av: Frida

Taskiga kommentarer beror säkert på avundsjuka, dåligt självförtroende och/eller självkänsla... det blir mycket lättare att slänga ur sig taskiga kommentarer när man sitter framför datorn och inte har mottagarens ansikte framför sig. Det är lätt att vara världsmästare när man tittar på sidan av så att säga =) Keep up the good work

2011-05-05 @ 16:37:25
Postat av: J u l i a < 3

Fin blogg :) ^^

2011-05-05 @ 17:02:05
URL: http://jullanj.blogg.se/
Postat av: emelie

Äsch, en kommentar är ju bara en kommentar. Tar de inte så seriöst, speciellt inte när de är anonyma då det visar att den som skrev det inte ens själv vill stå för det.

Jag godkänner alla kommentarer och tar aldrig bort något.

2011-05-05 @ 19:07:54
URL: http://komkoma.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är alltid trist med den typen av kommentarer som är negativa och även kränkande. Tyvärr får man trösta sig med att oftast är det avundsjuka som ligger till grund eller osäkerhet hos dem som skriver sånt. Det är lätt att vara anonym på internet och många utnyttjar tillfället.



Så länge man själv vet varför man gör saker och ting kan man också motivera sig och så här tänker jag o detta är mitt syfte med ridningen.



Toppenfin blogg föresten och väntar med spänning på öppnandet av din internetbutik:)

2011-05-06 @ 12:12:36
URL: http://saraochshaman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0